LIMA_Vissie

Hier wordt op de volgende manier vorm aan gegeven:

LIMA is: je hoort er bij
Iedereen is welkom. Iedereen mag er zijn en is de moeite waard. Iedereen wordt met respect behandeld. Iedereen is van betekenis voor zijn groep. Wij zijn gericht op groei en ontwikkeling. Wij luisteren naar elkaar. Wij onderkennen de gevoelens en behoeften van anderen.

LIMA is: het beste uit jezelf halen
Wij leren van en met elkaar. Wij vullen elkaar aan en hebben elkaar nodig. Wij stimuleren en complimenteren elkaar. Wij doen ons best om optimaal te presteren zowel individueel als groepsgewijs. Wij zijn kwaliteitsgericht en stellen hoge eisen.

LIMA is: je eigen keuzes kunnen maken
Iedereen is zelf het beginpunt van zijn eigen bestaan. Iedereen draagt verantwoordelijkheid voor zichzelf. Wij nemen onze verantwoordelijkheid op een open en heldere manier. We krijgen de ruimte om verschillend van elkaar te mogen zijn maar we erkennen tegelijkertijd dat we deel uitmaken van een geheel. Wij respecteren afspraken en regels.

LIMA is: vertrouwen
Wij hebben een positieve levenshouding en hebben vertrouwen in elkaar en in de toekomst. Wij hebben hoge verwachtingen van mensen. Wij bieden mensen nieuwe kansen en nieuwe uitdagingen. Wij hebben vertrouwen dat mensen meer kunnen dan ze zelf weten.

LIMA is:ondersteunend
Wij voelen ons verantwoordelijk voor elkaar. Wij hebben zorg voor elkaar. Vooral voor diegenen die die zorg en aandacht extra nodig hebben om het beste uit zichzelf te halen.

LIMA is: uitdagend
Wij treden de wereld tegemoet met verwondering. Voor ons is niet alles vanzelfsprekend. Wij laten ons graag verrassen door nieuwe initiatieven. Wij zijn een tikkeltje eigenzinnig. Wij stellen ons onafhankelijk en autonoom op ten opzichte van maatschappelijke ontwikkelingen. Wij zijn steeds op zoek naar balans in onszelf en in onze relatie tot de maatschappij.